۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی خبر داد:

مهارت آموزی ۱۴۰۰ نفر در محیط واقعی کار

مهارت آموزی ۱۴۰۰ نفر در محیط واقعی کار

بیرجند- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: امسال یک هزار و ۴۰۰ نفر در استان آموزش های فنی و حرفه ای را در محیط واقعی کار فرامی گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خوشایند صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته ملی مهارت اظهار داشت: مهارت یکی از ارکان مهم رونق تولید محسوب می‌شود و به همین منظور در راستای تحقق شعار امسال برنامه‌های مختلفی علاوه بر برنامه‌های هر ساله در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی، مهارت آموزی در محیط واقعی کار، آموزش دوگانه، آموزش‌های تلفیقی و ایجاد مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه‌ها را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک هزار و ۴۰۰ نفر در محیط واقعی کار آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از بهره مندی ۳۱ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه ای استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۲ هزار و ۲۱۱ نفر در مراکز دولتی و هفت هزار و ۸۰۰ نفر نیز در مراکز خصوصی آموزش‌های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

خوشایند با تأکید بر اینکه دولت فرصت مناسبی برای مهارت آموزی فراهم کرده است، عنوان داشت: در حال حاضر تمامی آموزش‌های فنی و حرفه ای در بخش دولتی به صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی، تمام افراد فاقد شغل و جویای کار را جامعه هدف این سازمان دانست و افزود: در حال حاضر زندانیان، روستاییان، عشایر، دانش آموزان، دانشجویان و سربازان و اتباع خارجه از مزایای آموزش‌های این سازمان استفاده می‌کنند.

افزایش سرانه آموزش فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه برابر میانگین کشوری در استان فضای آموزشی وجود دارد، بیان داشت: تاکنون ۹۵ درصد فضای آموزشی استان مهیا شده و بالغ بر ۳۰۰ نفر نیروی انسانی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

خوشایند با بیان اینکه اداره کل فنی و حرفه ای جز معدود سازمان‌هایی بوده که چارت سازمانی آن تکمیل شده است، افزود: دو درصد نیروهای فنی و حرفه‌ای کشور در استان است.

وی همچنین به افزایش سرانه آموزش فنی و حرفه ای به سه میلیون و ۶۰۰ نفر از سال ۹۲ تاکنون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میانگین آموزش مهارت دولتی در کشور ۱.۸ ساعت بوده اما درخراسان جنوبی به ۴.۷ ساعت رسیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه بر لزوم تغییر نگاه به حوزه مهارت آموزی در کشور تأکید کرد و گفت: نوع نگاه جامعه یکی از عوامل مهم در اجرا و موفقیت برنامه هاست.

محمد حسینی با بیان اینکه متأسفانه امروز در کشور نوعی از رفتارهای جزیره‌ای درون سازمانی وجود دارد که بسیاری از هزینه‌ها را هدر می‌دهد، بیان کرد: نگاه به حوزه مهارت آموزی باید با فرهنگ سازی در جامعه تغییر کند.

وی، مهارت آموزی را یک ضرورت مهم در زندگی دانست و گفت: اطلاعات عمومی و آموزش‌های عمومی برای تمام اقشار جامعه لازم است و اگر نگاه‌ها در جامعه به سمت این باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

لزوم توجه جدی به مهارت آموزی در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه آموزش ساده عمومی می‌تواند در ورود جوانان به بازار کار بسیار مؤثر باشد، خطاب به فعالان حوزه فنی و حرفه ای گفت: کار شما فراتر از ایجاد زمینه شغلی خوب برای جوانان است.

حسینی اضافه کرد: شما برای خوب زندگی کردن این آموزش‌ها را ارائه می‌دهید و برای اینکه جامعه راحت زندگی کند کار می‌کنید.

وی با اشاره به تأثیر گذاری بالای آموزش‌های فنی و حرفه ای در جامعه، تأکید کرد: باید بیش از این به بحث مهارت آموزی در کشور پرداخت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: حدود ۳۰ سال از برنامه‌ای که باید در کشور عقب هستیم و این در حالی است که هر روز با نیازهای جدید روبه رو می‌شویم و باید به این نیازها پرداخت.

کد خبر 4678308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha